2024 kovo 29 d.

Turizmas

Bažnyčios

Papilės Šv. Juozapo bažnyčia. Šiaudinės Švč. Mergelės Marijos bažnyčia.

Gamtos paminklai

Penkiolikakamienė liepa Rudikių ąžuolas Užbrasčių ąžuolas

Jurakalnis

Į pietus nuo senųjų kapinių, kairiajame Ventos krante, stūkso išvaizdus medžiais apaugęs gūbrys, nuo skardžio atskirtas gilia griova, nueinančia į Ventos upės slėnį - tai Jurakalnis

Malūnai

Augustaičių malūnas Papartynės malūnas Papilės malūnas Pašilės malūnas Rudikių malūnas

Muziejai

Simono Daukanto memorialinis muziejus. Lazdynų Pelėdos muziejus

Paminklai

S. Daukanto paminklas. S. Daukanto kapas. Paminklas 1863-1864 m.sukilėliams Biliūniškėse. Paminklinis akmuo Užbrasčių kaime 1863 m. laisvės kovotojams atminti. Šv. Jurgio paminklas

Parkai

Eglesių parkas, Kairiškių parkas, Klaišių buvusio dvaro parkas, Meškėnų buvusio dvaro parkas, Papilės parkas, Papilės vardinis ąžuolynas, Paragių parkas

Piliakalniai

Sustojus Papilėje, viename seniausių Žemaitijos miestelių, pirmiausia derėtų užkopti ant dviejų piliakalnių, tolimos istorijos liudininkų.

Apžadų kapeliai

Kelio Tryškiai - Viekšniai atkarpoje, už Kairiškių gyvenvietės, veda lauko keliukas į Apžadų kapelius.

Naujienos / Archyvas

Papilės miestelio grožis

2013.08.07

Mūsų kelionės po Papilės apylinkes tęsiasi, ir šį kartą aktyvus „Šiaudinukų" jaunimas dviračiais važiavo į Papilės miestelį. Važiavome visi su linksma nuotaika, gerai nusiteikę. Susitikome su Papilės miestelio bendruomenės pirmininke Dovile Joniškiene. Apsilankėme Simono Daukanto muziejuje. Žymaus rašytojo muziejus įrengtas pačiame Papilės miestelio centre, tame pačiame name, kuriame jis praleido paskutinius savo gyvenimo metus.  Susidomėję klausėmės muziejaus vadovės Ernestos Šmukštaitės pasakojimų apie garsų rašytoją, kuris pirmas parašė Lietuvos istoriją lietuvių kalba. Labai mus nustebino S. Daukanto rankomis padaryta kėdė iš paprastų obels šakelių, kuriai net 140 m.!  Sužinojome, kad jaunasis Simonas iš prigimties buvo žingeidus, tad, baigęs mokyklą, nusprendė studijuoti Vilniaus  universitete, kadangi nebuvo Simono šeima turtinga, tad jaunuolis pėsčiomis patraukė į Lietuvos sostinę ir ten baigė mokslus. Toks S. Daukanto poelgis yra geras pavyzdys kaimo jaunimui, kad turint svajonę, tikslą - įveikiami visi sunkumai!
        Išsiplildė ir kaimo jaunimo svajonė. Labai norėjome paplaukioti baidarėmis Ventos upe, bet tai - brangus malonumas ir ne visiems prieinamas. Nusprendėme kreiptis į Jono Stankaus baidarių nuomos įmonę. Papilės miestelio verslininkas maloniai sutiko paremti aktyvų kaimo jaunimą. Dauguma vaikų pirmą kartą sėdo į baidares, buvo ir tokių, kurie pradžioje bijojo, nesirįžo sėsti į valtelę, bet įveikė baimę ir kelionės pabaigoje visi buvome labai laimingi, nes šauniai praleidome laiką, pamatėme gražių vaizdų, kuriuos galima išvysti tik plaukiant upe. Nuostabus poilsis, puiki pramoga!
        Su pakilia nuotaika dviračiais apkeliavome visas Papilės miestelio lankytinas vietas ir maloniai nuvargę leidomės namo.

Koks gražus, nepaprastai jaukus ir unikalus Papilės miestelis!

Andželika Vagdarytė

Paskutinį kartą atnaujinta: 2013.08.08 08:20

100-mečiui

Kontaktai

Akmenės rajono Papilės

seniūnijos rėmimo fondas
Kodas 153091222
J. Basanavičiaus g. 22A, Papilė,

LT-85243, Akmenės r. sav.